4-Б клас  гімназії 3 «СУЗІР'Я»
Бердянської міської ради

Проблема самопізнання

Для вас, шановні батьки



    Досліджуючи проблему самопізнання, сучасна психологія концентрує увагу на таких завданнях, без вирішення яких неможлива ефективна діяльність людини.



   1. При вирішенні проблеми самопізнання важливо враховувати, що в даному випадку мова йде не про пізнання того, що знаходиться поза нами, а про осягнення того, що знаходиться всередині нас; інакше кажучи, при самопізнанні суб'єкт не відділений від об'єкта, зливається з ним. оскільки думки людини про самого себе є невід'ємною частиною його самого. Тому в цій справі не можна шукати легких шляхів.

 

 

   2. Але навіть не цілком вичерпні і не зовсім точні результати самоаналізу, самооцінки, які нами можуть бути отримані в самому початку цієї нелегкої роботи, проте будуть являти собою чималу для нас цінність, дадуть позитивний результат, оскільки в тій чи іншій мірі будуть впорядковувати нашу діяльність, надаючи їй більшу цілеспрямованість і підвищуючи таким чином її загальну ефективність.

 

 

   3. Далеко недосконалі на самому початку підсумки аналізу своїх можливостей, звичайно, будуть мати потребу в істотному коригуванню. І найнадійнішим інструментом такого коригування, уточнення результатів самоаналізу, самооцінки є активне спілкування зі своїми колегами, партнерами, близькими людьми, постійна взаємодія, кооперація з ними. Саме спілкування виступає як найбільш надійного критерію правильності чи хибності проведеного аналізу своїх здібностей. Причому чим вище, оптимальніше рівень різноманітних форм спілкування у даного суб'єкта, тим повніше реалізуються його інформаційні, інтерактивні та оціночні функції.

 

 

  4. Проте вся ця робота самовдосконалення стане більш ефективною, якщо вона буде впорядкована, підпорядкована певним цілям. Для цього людині важливо усвідомити, які саме з безлічі здібностей і задатків, якими володіє кожен з нас, потрібно зміцнювати і розвивати, щоб зробити свою виробничу і повсякденну діяльність більш ефективною. Для вирішення цієї проблеми психології при розробці психограмм різних професій розробляють різні варіанти переліків тих професійних якостей, які найбільш затребувані сучасним ринком праці.

 

   Так, серед якостей, необхідних сучасному фахівцю, керівнику будь-якого рівня та напрямки найбільш часто згадуються. наприклад, такі як:

  • вміння спілкуватися з людьми;
  • творчі здібності;
  • хороші організаційно-технічні навички у своїй галузі;
  • педагогічні здібності, тобто вміння не тільки накопичувати інформацію, а й передавати її іншим у доступній формі, виступаючи в ролі інструктора, викладача;
  • добрі знання в галузі математики, інформатики, комп'ютерної техніки, їх застосування у своїй області:
  • навички фінансової, інвестиційної діяльності;
  • знання іноземних мов, в першу чергу таких «гарячих», як англійська, німецька, японська, що особливо збільшує шанси знайти хорошу роботу;
  • дуже важливі хороші навички ефективного самопізнання і самовдосконалення, мул і самоменеджменту.

   Але не менш важливо мати уявлення і про ті якості, які негативно позначаються на діяльності будь-якого фахівця, керівника, знижують її ефективність. Серед якостей, що перешкоджають успішній кар'єрі будь-якого працівника, часто вказуються такі як:

  • відсутність чітких життєвих і професійних цілей;
  • недостатня здатність творчого підходу до справи;
  • боязнь справ, пов'язаних з ризиком;
  • туманне уявлення про свої здібності;
  • слабкий розвиток професійно значущих навичок;
  • нестача енергії, активності, слабкі вольові якості;
  • невміння впливати на людей, навчати їх;
  • нездатність до самоменеджменту, саморозвитку.

 

   5. Зростаюча складність, різноманіття виробничої діяльності породжує ще одну першорядну завдання самопізнання і самовдосконалення - чітке планування особистої діяльності, включаючи особисте життя.

 

   Правда, є думка, що планування, особливо надмірно деталізований, позбавляє наше життя значної частки її привабливості у вигляді притаманною їй спонтанності, непередбачуваності, породжує одноманітність і нудьгу, оскільки намагається втиснути живу життя в жорсткі рамки планових показників. Звичайно, у подібній позиції є своя частка істини.

 

   Але не слід забувати, що альтернативою планування, вносить у наше життя організованість і порядок, може бути тільки стан неорганізованості і безладу, що породжує в нас почуття тривоги, неспокою і невпевненості у своїх можливостях впоратися Славковій несподівано навалюються на нас різноманітних справ і турбот, спланувати які ми не захотіли. Саме подібні ситуації часто служать причиною важких стресів, які у зв'язку з їх широким розповсюдженням серед керівних працівників отримали найменування «синдрому менеджера».

 

 

   6. Звідси ще одним завданням самопізнання є аналіз способів і прийомів постійного підтримання на належному рівні свого психічного і фізичного здоров'я. Далі будуть розглянуті прийоми підтримки керівником високого рівня своєї ділової активності, здоров'я, способам психологічного захисту від небезпеки деструктивного   стресу.

 

 


   Зазначена проблематика виявляється все більш затребуваною серед значної частини фахівців і управлінців, які все ясніше починають усвідомлювати ту просту істину, що найбільша перемога, яку ми можемо одержати, є перемога над собою.


   Звичайно, нікого не можна примусити до самовдосконалення, ні вмовляннями, ні погрозами, ні гіпнозом, якщо у людини немає до того власного внутрішнього спонукання. Але наше власне недосконалість зазвичай застигає нас зненацька. Недостатність самовладання людина починає помічати у важких ситуаціях: підвищення обсягу та складності роботи; гострий конфлікт, хвороба, вік і т.п. Тут-то і виявляється, що багатьом простим речам потрібно вчитися або доучуватися: зосередження і мобілізації, перемикання уваги, емоційної перебудові, розслабленню, відпочинку, сну.

 

   Причому керувати собою виявляється важко, коли це особливо необхідно. Величезна більшість людей цього ніколи спеціально не вчиться. Тому й не дивно, що і до іспитів приходять непідготовленими?

 

   Людська мудрість здавна вчить нас керувати собою. Між сучасним аутотренінгом і стародавньої йогою та іншими старими і новими способами духовно-тілесного самовдосконалення виявилося безліч збігів, набагато більше, ніж відмінностей.

 

   Як і раніше якийсь панацеї тут немає. Але є живий потік думки, в який може увійти кожен, пройшовши по перехресть знання, де на різних мовах говорять про одне й те ж. Суть цих ідей можна звести до наступного:

  • не можна змінити себе в бажану сторону, не вивчаючи себе постійно;
  • не можна вивчити себе, не намагаючись себе змінити;
  • не можна вивчати себе, не вивчаючи з рівною зацікавленість інших людей, хоча б одну людину, але чим більше, тим краще;
  • не можна вивчити людину холодно, байдуже, по-справжньому пізнати людину можна, тільки допомагаючи йому;
  • ні себе, ні інших не можна вивчити інакше, як в діяльності і спілкуванні;
  • вивчення людини і самовивчення принципово незавершімий, тому що людина з точки зору сучасної теорії систем є «відкрита система».

 

 



Обновлен 07 окт 2016. Создан 22 мар 2016



Кредо учнів 4-Б класу:  «Для життя - не для школи вчимося»
Вас вітає 4-Б клас

Вчитель - вчителю, учням, батькам' Урядовий сайт для юних громадян Педрада Шкільне життя Всеукраїнський освітній портал  'Вчителям, батькам, учням' Всеукраїнський освітній портал  'Острів знань' Новини України та світу урядовий кур'єр Голос України
Сценарії Нового року - Шкільне життя
Сценарій Новорічного ранку
для молодших школярів
111111 Новий рік - Шкільне життя
Сценарій Новорічного свята
для учнів початкових класів
111111 Сценарії до свята Миколая- Шкільне життя
Сценарій свята
«Світом Миколай мандрує»
111111 Миколай - Шкільне життя
Сценарій свята
«До нас іде Святий Миколай»


Три колонки
Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки ЗОДА

Запорізький обласний інститут ППО

Відділ освіти міської ради


Урядові сайти

Наукові сайти

Освітянські сайти

Виховна робота
Безпека життя учнів

Телефонні «гарячі» лінії


Навчально-виховний процес

Інтернет-ресурси України

Позашкільні навчальні заклади

Фотогалерея 4-Б класу

Відеоматеріали про 4-Б клас

Новости Бердянска  (рос.)
©  Інтернет-ресурс -
офіційний сайт 4-Б класу Бердянської гімназії №3 «СУЗІР'Я»:

   WWW.2BSUZIRIA.IO.UA          

Гімназія №3 «СУЗІР'Я» Бердянської міської ради, 2016-2017
71114, м. Бердянськ Запорізької області, вул. Потійська, 13 Тел.:   +38 (061) 532-26-60
Е-mail: gymnasium-3@ukr.net


Редактор сайту:  Гавриленко Г.В.
Авторська група: Гонтар Ю.В., Кондратьєва Т.М.
Тел.:   +38 (097) 532-79-44
Е-mail: yv.gontar@i.ua


Авиационный справочник Вам-взлет! Информационный портал PRO Berdyansk-INFO 1

Украинский портАл

Цвет ссылок

1