4-Б клас  гімназії 3 «СУЗІР'Я»
Бердянської міської ради

Психологія самовиховання

Для вас, шановні батьки



 

    Самовиховання – це самостійна, цілеспрямована, систематична робота людини, спрямована на формування і розвиток своїх кращих, соціально цінних якостей і усунення недоліків, яка здійснюється з метою максимальної самореалізації.

 

   Потреба у самовихованні та можливість його реального здійснення виникають лише на певному, досить значному рівні розвитку особистості учня. За даними психолого-педагогічних досліджень, здатність до самовиховання вперше з’являється в учнів підліткового віку. Однак часові межі щодо початку в учнів самовиховання можуть значною мірою коливатися як у бік більш раннього, так і значно пізнішого періоду.

 

    Для процесу самовиховання важливими є всі властивості свідомості. Особливе значення має рефлексія як здатність виділити своє «Я», критична оцінка своїх якостей. Успіх самовиховання залежить від зосередження, стійкості, концентрації, розподілу і переключення уваги. Мислення важливе для складання програми, визначення етапів самовиховання, пошуку засобів для вирішення завдань, контролю і аналізу результатів. Рівень розвитку уяви зумовлює успіх самонавіювання, вольового управління. Сила волі залежить від її тренування, від зовнішньої і внутрішньої детермінації.

 

 

     Завдання самовиховання:  досягнення гармонійної, всебічної досконалості:

 

    -  фізичної;

    -  моральної;

    -  розумової;

    -  світоглядної.

 

 

     Розглянемо структуру самовиховання:



1. Джерело процесу самовиховання  -  адекватна самооцінка.


2. Потреба в самовихованні. Вона виникає на підставі адекватної самооцінки.

 

3. Розвиток мотивації роботи над собою. Розрізняють такі мотиви самовиховання:

 

    -  особистісні  (самовихованням потрібно зайнятися, щоб було за що себе поважати);

    -  вузькосоціальні  (для отримання доброго ставлення оточуючих);

    -  широко соціальні  (нести добро людям).

 

4. Визначення цілі, мети самовиховання.


5. Складання програми самовиховання, плану та правил. Це змістовна сторона роботи над собою, довгостроковий документ, який з часом коректується і уточнюється;

 

6. Прийняття рішення. Це практично завжди є вольовим актом.

 

7. Застосування методів самовпливу.


8. Мобілізація своєї моральної вихованості та емоційно-вольової активності. Мобілізувати свою волю і емоції важливо, щоб не перетворити самовиховання в нудну, монотонну роботу.

 

9. Підсумковий самоконтроль.


10. Формування нової адекватної самооцінки.


 

 

     Відповідно, можна намітити такі  етапи самовиховання:



1)  визначення в собі недоліку;

 

2)  створення ідеалу (образу), до якого варто прагнути;

 

3)  аналіз свого характеру, позитивних рис, що допоможуть усунути недолік;

 

4)  визначення завдань самовиховання;

 

5)  складання програми самовиховання: розроблення режиму, комплексу вправ тощо;

 

6)  практична реалізація програми;

 

7)  оцінювання здійсненої роботи, аналіз перемог і невдач.

 

 



Обновлен 07 окт 2016. Создан 22 мар 2016



Кредо учнів 4-Б класу:  «Для життя - не для школи вчимося»
Вас вітає 4-Б клас

Вчитель - вчителю, учням, батькам' Урядовий сайт для юних громадян Педрада Шкільне життя Всеукраїнський освітній портал  'Вчителям, батькам, учням' Всеукраїнський освітній портал  'Острів знань' Новини України та світу урядовий кур'єр Голос України
Сценарії Нового року - Шкільне життя
Сценарій Новорічного ранку
для молодших школярів
111111 Новий рік - Шкільне життя
Сценарій Новорічного свята
для учнів початкових класів
111111 Сценарії до свята Миколая- Шкільне життя
Сценарій свята
«Світом Миколай мандрує»
111111 Миколай - Шкільне життя
Сценарій свята
«До нас іде Святий Миколай»


Три колонки
Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки ЗОДА

Запорізький обласний інститут ППО

Відділ освіти міської ради


Урядові сайти

Наукові сайти

Освітянські сайти

Виховна робота
Безпека життя учнів

Телефонні «гарячі» лінії


Навчально-виховний процес

Інтернет-ресурси України

Позашкільні навчальні заклади

Фотогалерея 4-Б класу

Відеоматеріали про 4-Б клас

Новости Бердянска  (рос.)
©  Інтернет-ресурс -
офіційний сайт 4-Б класу Бердянської гімназії №3 «СУЗІР'Я»:

   WWW.2BSUZIRIA.IO.UA          

Гімназія №3 «СУЗІР'Я» Бердянської міської ради, 2016-2017
71114, м. Бердянськ Запорізької області, вул. Потійська, 13 Тел.:   +38 (061) 532-26-60
Е-mail: gymnasium-3@ukr.net


Редактор сайту:  Гавриленко Г.В.
Авторська група: Гонтар Ю.В., Кондратьєва Т.М.
Тел.:   +38 (097) 532-79-44
Е-mail: yv.gontar@i.ua


Авиационный справочник Вам-взлет! Информационный портал PRO Berdyansk-INFO 1

Украинский портАл

Цвет ссылок

1